dinsdag 2 augustus 2016

A.L. Snijders – De schrijfmachine van mijn grootvader

De zkv’s van A.L. Snijders verschijnen in prachtig uitgegeven compacte bundels. Elke jaargang zijn eigen boek. Daarnaast verschijnen er met enige regelmaat  bijzondere uitgaven van zijn hand, dunne boekjes in kleine oplagen, die tweedehands alleen voor veel geld te koop zijn.


Ik was in Lochem, de woonplaats van A.L. Snijders. In de plaatselijke boekwinkel liep ik de schrijver net mis. Wel lag in de etalage uitgestald, zijn meest recente uitgave, van de Geiten Pers uit Brummen. De winkel ging sluiten, maar ik wist mij naar binnen te werken om ‘De schrijfmachine van mijn grootvader’ aan te schaffen: oplage 750 stuks, prijs 8 euro.


De verhalen hebben iets met het plaatsje Brummen van doen en zijn grotendeels eerder verschenen. In het verhaal ‘Wesley Sneijders’  valt te lezen wat televisieroem met een schrijver kan doen. Snijders stuurt regelmatig aan een groep liefhebbers per mail een zkv toe. In DWDD vertelde hij dat iedereen zich kon aanmelden voor deze verzendlijst. De verzoeken stroomden binnen. “Verzoek 126: Mijn vriendin zei dat Wesley Sneijders bij de Wereld Draait Door was en dat je met m kan melen als je je adres doorgeeft. Hierist. Thnx.”

Geen opmerkingen: